Застрахователно дело
 

За такава опасност предупреди председателят на Съюза на частните застрахователи Румен Георгиев, който съобщи, че всички членове на съюза, с изключение на "Атлас", били подали документи за лицензиране. Според него силовото застраховане можело да бъде сменено от рекета на чиновниците над клиентите, защото някои държавни предприятия вече били принуждавани да се застраховат при определени дружества.
в-к "Стандарт", бр. 2001/23.04.1998 г.                рег. 23.04.1998 г.
 
 

Акционерно дружество "България" възнамерява да купи два хотела на "Златни пясъци" и един в София, съобщиха от управата му. 34 на сто от капитала на "България" са собственост на "Доверие обединен холдинг", други 24,4 на сто притежава Дарик радио, а държавното участие е 33 на сто. Неотдавна собственик на 1,5 % от акциите на дружеството стана офшорната фирма "Рейгъл сейлс корпорейшън".
Близо 52 млн. лева чиста печалба с платени данъци има "България" за миналата година. За 1998 г. дружеството е сключило договори с Обединените арабски емирства за предоставяне на спортно-тренировъчни лагери, както и с италианци за ловен туризъм. Негова собственост са хотелите "България" и "Добруджа" в Добрич.
в-к "Труд", бр.109/25.04.1998 г.                         рег. 25.04.1998 г.
 
 

ДЗИ е купил 5 процента от Централната кооперативна банка (ЦКБ), участвайки в увеличението на капитала й до 15 млн. лв., съобщи шефът на банката Стоян Александров
в-к "Труд", бр.109/25.04.1998 г.                         рег. 25.04.1998 г.
 
 

Според последни сведения и разпореждания на Главно управление "Данъчна администрация", става ясно, че дори и да са подали молби за лиценз, на някои зстрахователни дружества ще бъде отказано това право. Защото са им подготвени нови изненади, а именно облагане на резервите, натрупани от застрахователните дружества до 1996 г. Началникът на ГУ "Данъчна администрация" Мария Мургина заявява, че държавата ще изисква неплатените задължения с лихвите. Само ДЗИ няма да плаща налог върху провизиите си.
До 1 юли 1996 г., когато влиза в сила Законът за данък върху печалбата, няма законов регламент какви суми да се отделят за застрахователни резерви. Поради което почти всички застрахователни компании са прекалявали с резервите, твърди данъчен инспектор, пожелал анонимност.
Пред в. "168 часа" шефовете на големи застрахователни компании споделиха, че ако се въведе този данък, те ще фалират. В България няма да остане нито един застраховател, освен ДЗИ, е мнението им. Най-много ще пострадат застрахователите "България" и "Орел", които работят от 1992 г.
Едно от изискванията за прелицензиране на застрахователите е да са си платили данъците, нещо, което ще се окаже, че не са сторили, но и не знаят за това. Още повече, че тепърва прдстояли проверки в застрахователните дружества, сподели г-жа Мургина. Тогава може да се окаже, че те дължат солидни суми на държавата и че подадените документи в Дирекцията по застрахователен надзор не са верни. Така лицензи няма да им бъдат дадени и пазарът ще бъде чист за нашествието на чуждите застрахователи, твърди в. "168 часа".
в-к "168 часа", бр. 17/24-30.04.1998 г.               рег. 26.04.1998 г.
 
 

На събрание на акционерите вчера бе решено капиталът да бъде увеличен до 4,7 млрд.лв. Печалбата за м.г., след плащането на данъци, е 169,3 млн.лв.
в-к "Стандарт", бр.2007/29.04.1998 г                 рег. 29.04.1998 г.
 
 

Румен Георгиев бе преизбран отново за председател на Съвета на директорите и главен изп. директор на Международна застрахователна и презастрахователна компания "Европа". Общото събрание на акционерите е отчело 7,5 пъти увеличаване на приходите през 1997 г. Приоритет на компанията за следващите 3 г. ще бъде разширяване на клоновата мрежа.
в-к "Сега", бр.96/29.04.1998 г                            рег. 29.04.1998 г.
 
 

 
Подалата документи за ликвидация застрахователна компания "Корона инс" може да бъде фалирана, стана ясно вчера. Ако се обяви компанията в несъстоятелност, застрахованите там граждани и фирми трябва да се обръщат към съда, за да получат парите си. Анализът на финансовото състояние на компанията показва, че задълженията на дружеството превишават наличните му активи с близо 70 млн. лева и това означава, че то не е в състояние да поема своите текущи задължения към застрахованите. При евентуален фалит дружеството може да покрие задълженията си само ако бързо и изгодно продаде автомобилите си.
в-к "Демокрация", бр. 112/30.04.1998 г.            рег. 30.04.1998 г.

 


Народът на България  

Етнография и фолклор

Българска кухня

Земята на българите

История

Животоописания

 

 

Copyright 1998-2010 ®  OMDA Ltd. Всички права запазени