Транспорт
 

Главно управление "Пътища" гласува 12,7 млрд.лв. за инвестиционни програми, като само за българското участие в проекта "Транзитни пътища 2" ще отидат 7,030 млрд.лв. За строителство, ремонт и поддържане на основната пътна мрежа били нужни 3,7 млрд.лв. За тази дейност в планинските райони са отпуснати 1,616 млрд.лв. 200 млн.лв. са отделени за доизграждане на пътната отсечка, свързваща индустриалната зона на Горна Оряховица с летището. За довършване на участък "Побит камък-Вакарел" са дадени 500 млн.лв.
в-к "Демокрация" бр.100/16.04.1998 г.                   рег. 16.04.1998 г.
 
 

Този вариант бил най-приемлив за румънската страна, казаха от транспортното министерство. Мостът щял да струва около $28 млн., твърдят от община Оряхово.
в-к "Стандарт" бр 1999/21.04.1998 г.                    рег 21.04.1998 г.
 
 

На работна среща във Варна, на която присъстваха представители на Морската камара, регионалната асоциация на корабните брокери, варненската търговско-индустриална камара, пристанище Варна, Параходство БМФ, Флотски арсенал, Варненска корабостроителница, стана ясно, че МВФ иска спешна приватизация на Параходство БМФ, което може да изправи Варна пред още една неуредена сделка, от която ще загуби морския бизнес. Според събралите се бизнесмени морският бизнес загивал поради липсата на ясна стратегия за него и некомпетентните закони. Въвеждането на ДДС за морската продукция било другата причина за западането на бранша.
в-к "Континент", бр.94/27.04.1998 г.                     рег. 27.04.1998 г.
 
 

Българска авиокомпания ще се назначава за национален въздушен превозвач чрез конкурс или от министъра на транспорта. Това предвиждат промените в Закона за гражданското въздухоплаване, които ще гледат днес министрите. Измененията дават възможност да си оставим резервни варианти в случаите, че новият собственик на авиокомпания "Балкан", не успее да защити държавните интереси, обясни транспортният министър Вилхелм Краус. В международните договорености има изискване само един български авиационен оператор да носи националния флаг и да оперира по редовните и нередовни международни линии. В бъдеще по тях могат да оперират "Хемус еър" или пък частната "Еър виа", смятат експерти от бранша.
Авиокомпанията, която ще лети под родния флаг, ще се избира независимо от националната принадлежност на капитала, предвижда още проектозаконът. Това означава, че няма да бъде задължително условието 51 % от капитала на превозвача да бъде български. 90 на сто от "Балкан" може да бъдат купени от чуждестраннен инвеститор и тя пак да е национален превозвач, коментират специалисти.
Търговската въздухоплавателна дейност в България ще се извършва само от компании, които са получили лиценз. Частните авиокомпании ще получават тапията си от специална служба към ресорното ведомство. Лицензът за редовна линия ще се издава за не повече от 5 години. Министърът на транспорта пък ще има право да налага запор върху въздухоплавателните средства и ще определя т.нар. особени зони на полети.
160 млн. става минималният капитал, необходим за регистрацията на авиокомпания. Фирмата ще трябва още да представи бизнесплан, който да доказва възможностите й да работи най-малко 6 месеца, без да получава някакви постъпления. От 3 до 10 милиона става глобата за техническо лице, допуснало за полет неизправен самолет.
в-к "Континент", бр.94/27.04.1998 г.                      рег. 27.04.1998 г.
 
 

Румънското министерство на транспорта е назначило комисия, която да разследва евентуалната роля на българската компания "Еър София" в контрабандата на цигари в Румъния, предаде АФП.
Украински самолет, нает от "Еър София" и превозващ 3000 кашона контрабандни цигари, миналата седмица получил разрешение да кацне на военното летище "Отопени" в Букурещ за почивка на екипажа. През нощта цигарите били натоварени на три тира, а докато самолетът, който първоначално трябвало да лети за Швейцария, отлетял за България и кацнал в Бургас. Агенцията не посочва откъде е пристигнал самолетът. Явно екипажът е търсел повод да кацне на "Отопени", въпреки че е имал възможност директно да отиде в Бургас, заявил министърът на транспорта Траян Басеску. Според него, ако се окаже, че "Еър София" е нарушила действащите международни и двустранни споразумения, на компанията ще бъде забранено да използва румънското въздушно пространство. Румънски военни бяха уволнени миналата седмица заради трафик на цигари, след като със случая се зае самият президент на Румъния. Според адвоката на българската компания полетът е бил напълно редовен.
Вчера БНТ съобщи,позовавайки се на румънски източници, съобщи, че същия ден е бил арестуван и командирът на военното летище "Отопени" край Букурещ.
в-к "Пари", бр.94/27.04.1998 г.                             рег. 27.04.1998 г.
 
 

Румънският президент Емил Константинеску е замесен в аферата с контрабанда на цигари със самолета на "Ер София", стана ясно вчера. Бивши и настоящи генерали от секретните служби са организатори на далаверата. Печалбата от контрабандата отивала за предизборната кампания на бившия президент Илиеску. И настоящият Константинеску е свързан с аферата, твърдят запознати.
Софийският градски прокурор Нестор Несторов заяви вчера, че ще окажем пълно съдействие на румънските власти в разследването на случая със самолета на "Ер София". Той пряко наблюдава три дела, свързани с компанията, но все още е висящо делото от 1993 г., когато самолет на "Ер София" бе задържан на летище София с контрабандни цигари, натоварени от Кипър.
От авиокомпания "Еър София" заявяват, че нямат нищо общо със скандала, цитирани от Ройтерс. Задърженията на компанията по превоза на цигарите са приключили в Букурещ, където са били доставени. Компанията не носи отговорност за митническите и вносните формалности, се казва в изявлението. Вероятните нарушения на митническите разпоредби с по-нататъшното движение на товара не влизат в дейността на "Еър София", се казва още там.
в-к "24 часа" бр 112/28,.4.1998 г.                           рег 28.04.1998 г.
в-к "Стандарт", бр.2007/29.04.1998 г                     рег. 29.04.1998 г.
 
 

Шефът на румънската Служба за охрана и протокол Нику Анхел е подал оставка вчера, която е била приета от президента Емил Константинеску. Той е бил замесен в скандала с контрабанда на цигари, пренесени от българската авиокомпания "Еър София". Издирвал се и един от заместниците на Анхел - полк. Георге Туртулеску, който бил заподозрян като главно действащо лица в аферата.
Източници от румънското военно министерство съобщават, че има много общо между този случай и контрабандата на гръцки цигари в Констанца с участие на служители от военноморската база "Отопени", в която също била замесена българската авиокомпания "Еър София". На 23 март екипаж на Ан-12 поискал от шефа на румънската полиция Николае Берекет "техническо" кацане на летище Отопени, съобщи самият той. Генерал Берекет каза още, че множество контрабандни операции, преди засечения на 16 април трафик на цигари, били извършени от самолети на българската авиокомпания. Министерството на транспорта на Румъния било назначило специална комисия, която да провери всички полети до Румъния на нашата авиокомпания от м.г. досега
в-к "Континент", бр. 97/30.04.1998 г.                     рег. 30.04.1998 г.
в-к "24 часа", бр. 114/30.04.1998 г.                        рег. 30.04.1998 г.
 
 

 


Народът на България  

Етнография и фолклор

Българска кухня

Земята на българите

История

Животоописания

 

 

Copyright 1998-2010 ®  OMDA Ltd. Всички права запазени