Тенденции в развитието на националната икономика
по отрасли и дейности
Транспорт
 

Филип Мустаков - новият директор на авиокомпания "Балкан"

Бордът на директорите на авиокомпанията е избрал Филип Мустаков за изпълнителен директор на дружеството, който е досегашен член на борда на директорите и пилот. Авиокомпанията е обявена за приватизация.
в-к "Демокрация", бр. 174/03.07.1998 г.         рег. 03.07.1998 г.
 



Филип Мустаков, представен от Муравей Радев

Филип Мустаков ще е новият директор на авиокомпания "Балкан", съобщи финансовият министър Муравей Радев вчера. Управителният съвет го избира, аз го назначавам, каза той, но не отговори дали вече е издал заповед. Според финансовия министър смяната на авиошефа по време на приватизация е удачна и допълни - "добре, че стана късно, отколкото никога". Причините за рокадите в авиацията са занемаряване на мениджмънта на авиокомпанията и негативните последици от лошото управление. Филип Мустаков, както и Валери Доганов, е летец, завършил е единствената в света Академия по гражданска авиация в Санкт Петербург и авиационен мениджмънт в института към ИКАО в Монреал Канада. На 28 май Мустаков навърши 55 г. и работи в "Балкан" вече 31 години.
в-к. "Новинар" бр. 177/07.07.1998г.                                рег 07.07.1998г.
 



Няма да има съкращения на хора в "Балкан"

Няма да съкращавам служители на "Балкан", съобщи вчера новият шеф на авиокопанията Филип Мустаков. Той не отрече тежкото й финансово състояние, но се въздържа от конкретни цифри за дълговете на "Балкан" Той заяви, че веднага ще започне обслужването на кредитите, както и събирането на задълженията от различни институции. Не потвърди и становището на финансовия министър, че копанията дължала 200 млрд. лв., но съобщи, че предстоят преговори с кредиторите за ново разсрочване на плащанията. Няма да се закриват линии, напротив -открива се нова дестинация Солун - Пекин. Ще бъдат преразгледани и договорите за таксите за чартърните полети. Сега "Балкан" плаща за 100 т излетно тегло, но често то е с 15-20 т. по-малко и от това само в Германия губи по 2 млн. марки на сезон.
в-к "Труд" бр.183/10.07.1998 г.                              рег 10.07.1998 г
 



Поправят пътищата до 2001 година

До 2001 година първокласната пътна мрежа на България ще бъде изцяло реконструирана и рехабилитирана, заяви вчера на заседанието на МС началникът на Главно управление "Пътища" Константин Таушанов. Реконструкцията на пътищата се финансира по линия на ЕС и програмата ФАР. Тя е разделена на три части, които носят името "Транзитни пътища" 1, 2 и 3. По първия проект страната ни вече е усвоила 107 млн. долара., обновени са 600 км. първокласни пътища. Средствата от втория етап в размер на 130 млн. екю, трябва да стигнат за завършването на 850 км. Плановете включва да бъдат благоустроени още 1200 км. от републиканската мрежа при отпускането на заем от "Транзитни пътища 3" в размер на 140 млн. екю. Тази година от магистрални такси ще бъдат внесени в държавния бюджет 37,7 млрд лв. През миналата година държавата е спечелила 32 млрд. лв от магистрални такси. Според приетите вчера наредби таксите ще бъдат събирани от Министерството на регионалното развитие и благоустройство, тъй като ГУП минава вече под неговата шапка. Такива такси се събират в цяла Европа и според Таушанов те няма да отблъснат превозвачите от нашата страна, защото ще се плащат за преминаване през първокасната републиканска мрежа. Преминаващите автомобили могат да носят извънгабаритен товар не по-висок от 4.5 м. и не по-широк от 6 м. За камион, надхвърлящ тези размери, ще се плаща допълнителна такса от 0.3 долара на километър.
в-к "Континент", бр 160/14.07.1998г.                    рег.14.07.1998 г
 
 


Забележка: Хипервръзките към Справочника на личностите, организациите и събитията са маркирани само при първото им споменаване в екранната страница.

 


Народът на България  

Етнография и фолклор

Българска кухня

Земята на българите

История

Животоописания

 

 

Copyright 1998-2010 ®  OMDA Ltd. Всички права запазени