Тенденции в развитието на националната икономика
по отрасли и дейности
 
Масмедии
 

Синът на Тургут Йозал купува "Радио 99"?

Шефът на рекламно-импресарската агенция "Сан продукшън" Силвестър Лолов е новият собственик на "Радио 99". Той държи и правата на конкурса "Мъж на годината". Зад покупката всъщност стоят група турски бизнесмени, имащи общи дела със сина на покойния турски президент Тургут Йозал. "Ахмет Йозал наистина проявява интерес към радиото, но само като акционер", коментира братът на Силвестър Лолов. В момента модният бос е на бизнеспосещение в Турция.
в-к. "Труд" бр. 174/01.07.1998 г                              рег 01.07.1998 г.
 



Попйорданов напуска БНТ

На 14 август навършвам 60 години и "Момчето си отива", заяви вчера директорът на БНТ Иван Попйорданов. Властта никога не ме е привличала, но ако остана, бих уволнил всички началници, каза още той. За неговото място се спряга главният редактор на "Стандарт" Юлий Москов. Вчера Попйорданов се оплака от качеството на новините, които били хем бъбриви, хем лениви. Тв шефът каза, че ще покани някои "стари пушки" да правят публицистиката на БНТ, но не назова имена. Предполага се, че става дума за Тома Томов и Дмитрий Иванов. Телевизията търси 2 млн. долара за да съхрани фонда на БНТ на компютри, 4 млн. долара ще бъде еднократната такса за качването на наша програма на сателит. Годишният абонамент е 1.5 млн. долара.
в-к. "Труд" бр. 175/02.07.1998 г                              рег 02.07.1998 г.
 



В държавните медии имало автоцензура

Изследване на Асоциация "АКСЕС" с президент Валери Русанов твърди, че в медиите нямало цензура, а автоцензура. Проучването е финансирано от Програма ФАР. В печата критичните материали били между 20 и 60%, докато на критиката в ефира се отделяло едва 1%. Държавната собственост върху националните радио и телевизия се тълкувала като дължима лоялност от страна на работещите в тях журналисти към държавата, а не към обществото. Тези тенденции били причина за липса от екрана на цели жанрове като разследване, коментар, анализ. Новинарските емисии показвали действията на управляващите. БНР и БНТ не прикриват фактите, но подреждат новините по начин, удобен на властта, каза и Ясен Бояджиев от "Свободно слово", което също участва в проекта. Изследването показало, че нашата медийна ситуация е по-добра от тази в Македония и Албания, които са другите две наблюдавани страни.
в-к "24 часа", бр. 177/04.07.1998 г.                     рег. 04.07.1998 г.
 



63 радиостанции ще излъчват протестни клипове

От днес 63 радиостанции в България ще излъчват клипове, с които ще обясняват на слушателите нуждата от независими медии и от закони, които да гарантират свободата на словото. Кампанията е организирана от Групата за европейско медийно законодателство. В нея влизат форум "Свободно слово", Сдружението на частните радиостанции и други неправителствени организации. Смятаме, че проектозаконите, предложени от правителството, не са тези, които ще гарантират независимостта на медиите, заяви Васил Димитров, шеф на радио "Класик FM". Той подчерта, че са поискали среща с премиера Иван Костов.
в-к. "Демокрация" бр. 177/06.07.1998г.                      рег 06.07.1998г.
 



ОДС узаконява турския език

Програмата на БНР и БНТ ще се излъчва на официалния български език, но и на други езици, за онези български граждани, за които българският не е майчин език, гласи част от текста на нов член от Закона за радио и телевизия, предлаган от Екатерина Михайлова и Гюнер Тахир. С новите текстове излъчването на малцинствените езици в националния ефир се узаконява така, както това се отнася за официалния български език. Според вносителите БНР и БНТ щели да защитават интересите и културата на всички български граждани, но в зависимост от етническата им принадлежност.
в-к "Дума" бр. 152/06.07.1998г.                      рег 06.07.1998г.
 



Поръчков обир в телевизия "7 дни"?

Дежурните офицери от МВР съобщиха, че между 2 и 5 часа през нощта неизвестни лица са проникнали в охраняваната сграда на частната медия и са задигнали от апаратната й магнетофони, CD устройства, монтажна техника и друга апаратура на стойност между 50 и 80 хиляди долара /54 млн. лв./. В резултат излъчването на частната медия бе прекратено за 14 часа вчера. Вероятно обирът е извършен от професионалисти, тъй като не било влизано с взлом, а с ключове. Генералният директор на "7 дни" Петко Тодоров определи случилото се като поръчково посегателство над частната медия. Телевизията е известна с това, че приюти скандалното и гонено отвсякъде предаване "Хъшове", както и изгонената от БНТ Светослава Тадаръкова.
За вестник "Пари" г-н Тодоров каза: "Ако искаш да спреш една телевизия, обери й ефирната апаратна. Престъпност и ново посегателство срещу медиите започнаха да разследват в деня на своя професионален прадник служителите на МВР. Не мога да кажа кой го е поръчал. Ние обаче се опитваме с помощта на граждани и на кабелни телевизии да съберем техника, за да започнем отново излъчването."
Георги Агафонов заяви, че това е политически акт и че някои хора размахвали пръст срещу "7 дни". Но ударът бил срещу всички медии. На въпрос кой стои зад този акт, той каза "Тези, които се самозабравиха и продължават да дерибействат. Онези хора, които не могат да управляват. Мислят, че като ударят "7 дни" ще се уплаша. Не могат да ме сплашат. Надявам се скоро да възтържествува правдата." На въпрос Мисли ли, че правителството стои зад това, г-н Агафонов отговаря, че не цялото правителство, но една група хора, която не водела България към добро. Ще продължим да работим, твърди Агафонов, докато на ония не им издържат нервите и ни дръпнат шалтера, Европа обаче няма да прости натиска срещу свободните медии, счита той.
в-к "Пари", бр. 152/06.07.1998 г.                         рег. 06.07.1998 г.
в-к "24 часа", бр. 179/06.07.1998 г.                     рег. 06.07.1998 г.
 



Свалят Мирослава Неинска от БНТ?

Директорът на БНТ Иван Попйорданов се канел да предложи свалянето на Мирослава Неинска от поста й главен редактор на новините в БНТ на управителен съвет на медиата. Конфликтът между двамата тлеел от месеци, защото Неинска редовно пренебрегвала началника си, разчитайки на силните си покровители в правителството и ръководството на СДС. Последният й фал било изпратеното писмо до НСРТ, с което сигнализирала за нередността да се излъчват новини в "Панорама", за което шефът на телевизията и целият УС научили от пресата. Освен това Неинска не вършела както трябва работата си.
в-к "Труд", бр. 179/06.07.1998 г.                     рег. 06.07.1998 г.
 



Бунт срещу шефовете в БНТ

7-те тв синдиката скочиха срещу Мирослава Неинска и Владо Даверов и дадохо рамо на генералния директор на БНТ Иван Попйорданов в спора му с по-ниските началници на "Сан Стефано".
Синдикати изпртиха писмо до НСРТ, в което нападат Неинска и програмния директор Даверов. Обвиняват ги в липса на управленски умения и че делели хората на "млади" и "стари". Даверов пренебрегвал художествено-експертния съвет, ругаел и се държал като "онбашия". По-късно вчера Пойорданов понижи смятаната за протеже на Иван Костов Неинска и тя ще отговаря само за новинарските емисии, като до 3 месеца трябва да организира сливането на екипите от Канала и Ефира. "Панорама", "Екип 4" и спортът минават на пряко подинение на Попйорданов. Ако не беше човек на Костов, Неинска щеше да бъде уволнена, коментираха в коридорите на БНТ.
в-к. "Новинар" бр. 177/07.07.1998г.                               рег 07.07.1998г.
 



Махат главния редактор на в. "Българска армия"

Главният редактор на в. "Българска армия" Владко Владков вероятно ще бъде уволнен всеки момент. Това е свързано с чистка на офицери от отдел "Информация и връзки с обществеността". Цивилната служителка в МО Диана Костова, която преди 4 години не издържа теста, щяла да замени полк. Владков.
в-к. "Земя" бр. 130/07.07.1998г.                                рег 07.07.1998г.
 



Премахват длъжността на Владо Даверов в БНТ

Вчера с решение на УС на БНТ бе закрита длъжността програмен директор и досегашният шеф Владо Даверов става главен драматург. Ани Шипкова, зам.-директор на програмата на Канал 1, е назначена за главен координатор на телевизията. Финансовият шеф Тома Иванов бе избран за изпълнителен директор. Промените са направени, за да се даде приоритет на общественото нчало и да може телевизионната продукция да бъде подчинена на Програмния и Художествения съвет на БНТ, коментира Даверов.
в-к "Демокрация", бр 185/14.07.1998г.                    рег.14.07.1998 г
 



Изземат картините на "Дума" с полиция

Ликвидаторът на издателска къща "Дума" АД Лъчезар Немски влезе вчера в помещенията на редакцията на в. "Дума" с полиция, за да изземе картините от някогашната галерия "Работническо дело". Със заповед на областния управител Веселин Стоянов трябва да бъдат конфискувани над 600 платна. Всички картини са дарени от художниците на в. "Работническо дело" и наследника му "Дума", всички автори или наследниците им са изразили желание картините да останат в соцвестника. С конфискацията се престъпва волята на дарителя, коментира зам.-главният редактор Тодор Коруев. Сините активисти приравниха произведенията на изкуството с инвентар, се казва в декларацията на БСП и ПГДЛ.
в-к "Континент", бр 160/14.07.1998г.                    рег.14.07.1998 г
 
 


Забележка: Хипервръзките към Справочника на личностите, организациите и събитията са маркирани само при първото им споменаване в екранната страница.
 

 


Народът на България  

Етнография и фолклор

Българска кухня

Земята на българите

История

Животоописания

 

 

Copyright 1998-2010 ®  OMDA Ltd. Всички права запазени